Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer!!! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!!!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Onderweg naar Monument Valley hebben de meiden achter in onze ruime Dodge..!! Een filmpje gekeken op de laptop tot de batterij het begaf. In het hotel in Page bleek de laptop niet meer op te starten en konden we geen foto's meer uploaden en verslagen schrijven omdat we het password niet meer wisten. De laptop gaat in Vegas naar de Apple store.. Inmiddels via de iPad een nieuw password opgevraagd dus we schrijven weer. In Monument Valley wat een pittig stukje omrijden was. zijn we daar foto's gaan maken, toen de dames bedachten dat het ook leuk was om een stukje onverharde weg rond te rijden.. maar dan moet je wel je auto vinden:) Na 2 x voor niets aan deuren van witte minivans te hebben staan sjorren vonden we onze eigen Dodge weer terug..Het was een kort maar spannend ritje waar een 4x4 handig was geweest..Toen nog 3,5 uur terug naar Page over een prachtige weg door een lege grote woestijn door een stevige (onweersbui) In Page een heerlijk Super8 hotel met een kamer met 3 queensize bedden en een lekker zwembad. Gisteren zijn we naar een overvol Antelope Canyon geweest eerst achter in een hobbelende Jeep door een rivierbedding daarnaa met te veel toeristen in een smalle maar ook prachtige kloof waar het licht voor mooie kleuren zorgde, de foto's die nog komen zijn prachtig. Smiddags lekker gezwommen in Lake Powel en gekeken bij de horseshoe bend in de Collorado..s'avonds gegeten bij big Johns Texas BBQ.. Een verbouwd tankstation op een kruising in het bruisende Page:) er stond een enorme rookoven waarin alles 16 uur werd gerookt alvorens je het op je. Bordje kreeg...we hebben de hele nacht een rooksmaak gehouden.. het viel een bietje tegen..
Vandaag eerst zwemmen, naar de Wallmart, tanken en toen naar Bryce Canyon in Utah, alweer onze 3e staat..Onderweg stuurde de TomTom ons het bos in en eindigde we op een onverharde bergweg van nog 120km. Dus gekeerd en weer 15 mijl terug naar de Highway.
Bryce Canyon is echt fantastisch mooi met zijn pilaren en rode kleur. Brigitte, Ravelle en ik hebben nog een trail gewandeld eerst een halfuur afdalen de Canyon in en daarna weer omhoog geklommen. Gelukkig was het al na 6 en bewolkt zodat we geen last van de warmte hadden. Daarna een broodje Subway gegeten en naar het hotel in Tropic in de uitloper van de Canyon gereden. Het is hier echt een oud wildwest plaatsje maar met WIFI. Morgen reizen we weer verder naar Zion National Park. We zijn nog steeds erg enthousiast en voelen ons helemaal thuis in de States. Als zijn we langzaam ook wel weer toe aan echt bewoonde wereld.
Groetjes, Peter..

• 21 Juli 2013 - 08:03

Sabrina:

Heerlijk om door al die natuurparken te reizen. Het brengt herinneringen terug over de reis die mijn ouders 24 jaar geleden gemaakt hebben. Mijn moeder houdt niet meer op met vertellen als ik meld waar jullie nu weer zijn! Leuk dat jullie je zo thuis voelen in Amerika. Die kingsize bedden spreekt me ook wel aan. Van Michiel een boek gekregen over een trail dat je kan wandelen over allerlei bergtoppen:1.600 km door de wildernis.... met je eigen water en eten bij je omdat er echt niks is, dan toch maar door de redelijk bewoonde wereld van Europa, maar lijkt me allemaal erg indrukwekkend. Wat word jullie volgende spectaculaire uitstapje: San Francisco komende week?!?

• 21 Juli 2013 - 14:45

De Broekmannen :

Blijft zo leuk om te lezen, gelukkig jullie password weer gevonden!!! Hopelijk is de laptop te herstellen. En anders koop je toch gewoon een nieuwe.... Rijden op de Tom is handig maar je moet inderdaad wel blijven meedenken. Wat n mooi gebied is dat he, al dat rood in Utah. Nu richting Zion en Vegas?? Nou daar ben je echt weer bewoond hoor en zal je snel weer wensen dat je terug bent in de natuur. Vegas is een groot pretpark, even leuk maar dan snel weer doorrrrr! Even buiten Vegas zat een groot outletcentrum, misschien ook leuk voor de dames!
    In Zion moet je heel goed omhoog kijken naar de bergbeklimmers, niet normaal als je die kleine poppetjes ziet dan besef je pas hoe hoog het daar is...
    Blijven genieten!!!!

Veel plezier!

• 21 Juli 2013 - 18:07

Karin Van Der Wijst:

GOOOOOOOOOOOOD MOOOOOOOOrning America........Wat een leuk verslag! Wat een kilometers maak je zo hé?? Ben benieuwd naar de foto's. Je vader vertelde me vanmiddag hoe geweldig mooi hij Bryce Canyon vond....Ja, ik ben even langs gewipt. Had een vroege dienst, en ben tussendoor even een kleine 20 minuten geweest. Je vader hield niet op met kletsen hahha. Vertelde hoe schitterend al die verschillende kleuren zijn in dat gebergte, en dat hij daar best nog eens naar toe zou willen, en dan gewoon de heeeele dag kijken naar die kleurenpracht. Verder vertelde hij over een mooie wandeltocht. Ik heb verteld dat jullie dat ook hebben gedaan, vond hij leuk. Hij telt de dagen af hoor, dat hij jullie weer kan zien. Mist jullie enorm. Ik hoef niets voor hem te halen, te kopen, te doen oid, want zus woont 300 meter verderop, en Inge komt ook dinsdag weer. Henk is nog niet buiten geweest, ook niet met dit mooie weer. Helaas had ik geen tijd, anders had ik hem rond gesjeesd in een rolstoel! Maakt zich wel grote zorgen voor over 3 weken, als hij weer weg moet. Hij heeft al bij de grote bazen (?) aangegeven dat hij wel wil blijven, maar, werd er gezegd, dat gaat niet zomaar hoor meneer Veth, er zijn er meer die dat willen. Maar Henk vindt het reuze leuk als hij jullie foto's zien, en via sms hoort dat jullie het zo enorm naar de zin hebben.
    lieve luitjes , geniet lekker, ( voor als jullie eht weten willen.....er komt hier een hitte golf aan, pfff. Net om 18.00 uur nog 31 graden in de schaduw, echt niet lekker) Toedels, en we horen weer. Genieten maar !!!