from New York to LA - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu from New York to LA - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

from New York to LA

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

12 Juli 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Helaas alweer de laatste dag in deze fantastische stad waar we ons allemaal thuis voelen.
We willen nog zoveel mogelijk zien dus na eerst weer een origineel ontbijt Yoghurt Parfait van een speciaal zaakje vlak om de hoek van ons heerlijke hotel bij Grand Central Station. Daarna via Prak Avenue en 34st street naar Empire State building voor een prachtig uitzicht over een ietwat mistig Manhattan!! Vanaf dat punt blijkt de toren naast ons hotel een klein flatje te zijn..
Daarna wandelend dwars over het eiland naar pier 78 voor een rondvaart rond Manhattan met opnieuw prachtige uitzichten! Het blijft bijzonder als die hoge gebouwen, ik loop al 4 dagen omhoog te kijken.. Ik wilde heel graag naar de Highline een tot park omgebouwde metro lijn. Echt gaaf zo tussen de panden van Chelsie en the village tot meatpackers district. We hebben flink wat gelopen, dus van daar met de subway naar het national history museum. Eerst hebben we geprobeerd om met de keycard van het hotel de metro in te komen:) Die kaartje lijken allemaal zo op elkaar, en wij blijven tourists:)
In het het museum kregen we van een Amerikaan zijn kaartjes van $30 per stuk omdat hij werd weggeroepen en niet het museum in ging.. Dit is wat mij het meeste opvalt, de vriendelijke behulpzame New Yorkers en de relaxte sfeer in de stad:). Op zoek naar de subway werden we spontaan geholpen door een zakenman en een vrouw waarschuwde dat mijn rugzak nog open was..
S'avonds hebben we bij een stalletje hoody's en caps gescoort. Uiteraard de kleuren en maten die niet standaard in het stalletje lagen.. de best man is 4 keer met gevaar voor z'n leven time square over gestoken voor ons..
Vanmorgen vroeg op we werden om 5.40 uur opgepikt en zijn naar LA gevlogen.. Daar aangekomen naar de Dollar om onze auto te halen bij een super irritante verhuurder die ons voor $500 in een Chevy Suburban SUV te praten. Ik was voor... mooie bak, maar gelukkig ben ik met een zeer verstandige vrouw op vakantie die bleef bij nee. Dus in onze ook prima Dodge naar Hollywood waar we naar de Walk of Fame zijn gelopen en in een iet wat fout stukje zijn beland.
Wel gezien dat je van Crack flink kunt gaan flippen.:)
Het is allemaal een beetje vergane glorie en heel anders dan NY, maar toch ook wel gaaf om te ervaren..
Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe ervaringen!!

Groetjes, Peter

• 12 Juli 2013 - 07:41

Inge:

Wat klinkt het toch heerlijk allemaal.
    Heel veel plezier met het volgende deel van jullie reis. Kijk je in LA wel uit welke afslag je neemt? Je wil niet in Inglewood belanden.
    Dikke x voor iedereen.

• 12 Juli 2013 - 09:49

Edith :

Wat een ervaringen en hoe leuk om ze met jullie op deze manier mee te beleven. Veel plezier in LA. knuffels van ons.

• 12 Juli 2013 - 10:21

Sabrina:

Wat heerlijk dat Brigitte nooit geld wil uitgeven ;).... "extra" was ik vergeten...
    baby, you can drive my car (zingen anders is het niks!)
    wel nog wat famous people scoren om mee op de foto te gaan!!
    Michiel en Evert in LA was beach, chrystal cathedral en file met foute muziek,
    ik hoop dat jullie een beter plan hebben :)
    weet het eigenlijk wel zeker...