Follow that yellow lines ( Thanx Wilfried) - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Follow that yellow lines ( Thanx Wilfried) - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Follow that yellow lines ( Thanx Wilfried)

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Roanoke

Inmiddels we via Florida, Alabama, Mississipi, Loisiana, Missisipi en Tennessee in Virginia beland.
Er zijn al heel wat miles onder de wielen geweest.
Rijden in Amerika is over het algemeen heel goed te doen, in de steden zoals Miami en New-Orleans is het af en toe heel druk en sta je soms op een only left of only right baan terwijl je dat niet had bedacht:) Over het algemeen zijn Amerikanen een heer of meer nog dame in het verkeer en geven je de ruimte om corrigeren. Het is even wennen om terwijl de lichten rood zijn toch rechtsaf te mogen slaan... tenminste meestal, soms moet je wachten. Dat staat dan goed aangegeven. (Wil niet zeggen dat ik het dan ook zie) Op de interstate en highway is het de regel dat je in de baan blijft waar je rijdt. Het is dan soms even schrikken als ze links en rechts langs je gaan. Over het algemeen houd iedereen zich aan de snelheid en is het relaxt rijden. Er is altijd genoeg controle van Police, de Sherrif, State Trooper, Highway Patrol.. een veilig gevoel.

Je komt van alles tegen onder weg.. Auto's zonder spiegels, motoren in alle vormen, campers met daar achter een boot of een auto of allebei. Een middelbare dame met opwaaiende jurk en pumps, rokend op een (van de Berg) geduckttapete scooter. Vandaag onderweg van Nashville, waar ik over zou schrijven;-) en Roanoke kwamen we ineens in een file in de middle of nergens bleek er zo'n enorme Vanderbilt truck volledig afgebrand. Gelukkig zaten we erachter.

Nashville was een aangename en relatief koele verrassing, en een totaal ander cultuur dan in Memphis en New Orleans. De Jazz en Blues hebben plaatsgemaakt voor country en de straat is bevolkt door over het algemeen welvarende blanken met cowboy laarzen. Iedere afslag heeft een verwijzing naar een bootbarn waar je cowboy laarzen kunt kopen.
We hebben genoten van de hectiek in the District het uitgaanscentrum van Nashville.
Vanmorgen vroeg weer op pad naar Virginia via een afwisselend landschap van de Appalachen het oudste gebergte ter wereld.

In het zuiden kom je veel uitingen tegen die verwijzen naar het verleden en misschien wel een hang naar vroeger de confederatie vlag wapperte veelvuldig en in benzine stations en restaurants staan potten om geld in te zamelen voor Raising the South! De armoede van de donkere Amerikanen is duidelijk zichtbaar...

Morgen gaan we naar Washington DC!!!

Groetjes, Peter

• 01 Augustus 2015 - 09:30

Karin Broekman:

Wat n fijn land! Gelukkig is t erg relaxed rijden anders hadden jullie er zeker 8 weken nodig gehad! Wij hebben ook weer geboekt, begin okt vliegen we naar Salt Lake City voor 2.5 week yellow lines

• 01 Augustus 2015 - 13:10

Brigitte Veth:

En hieperdepiep....ze ligt nog te slapen (eigenlijk ligt iedereen nog te slapen) maar Marinde is jarig!!! Bedankt voor alle felicitaties! We gaan vandaag met het feestvarken naar DC Cupcakes, bij haar uiteraard bekend van TLC (geloof ik) om een hele doos cupcakes te scoren. Wie weet, kunnen we er wel eentje snoepen terwijl we staan te kijken naar het huis van Obama :-)
    Groetjes Brigitte

• 01 Augustus 2015 - 18:03

Oma Nelly:

lang zal ze leven,lang zal ze leven,lang zal ze leven in de gloria hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    lieve 12 jarige marinde alweer......van harte gefeliciteerd,dikke xxxxxxxxxxxx
    ik denk dat het heel gezellig was om in washington verjaardagscupcakes te eten,dat is ook
    wel heel bijzonder.
    het was superleuk om te skypen en jullie allemaal te zien en te horen.
    en peter ik vind het echt heel apart dat er zoveel verschillende politiekorpsen zijn en ook
    de grote verschillen tussen de steden die jullie bezocht hebben.
    maar nu lekker genieten in washington en heel veel plezier op de verjaardag
    van jullie marinde.allemaal dikke knuffelkus en heel lieve kattekopjes van jullie
    janneke siepie en muis.

• 02 Augustus 2015 - 09:15

Manon:

Leuk om te horen hoe het is om daar te rijden Peter. Als je al die verslagen leest zou je bijna denken dat jullie vanzelf op al die leuke plekken komen ;-). Ik hoop dat jullie gisteren een leuke dag hebben gehad en dat Marinde haar geliefde cupcakes heeft verslonden terwijl de hele familie naar Obama's huis loerde, ha ha. Veel plezier in Washington!
    Liefs, Manon

• 02 Augustus 2015 - 23:28

Sabrina:

Naast de ducktape nu ook nog rook!!!
    Geweldig al die muziek plekken, voor elk wat wills!
    Nog een bergtopje meegepikt?