Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Orlando

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Goedemorgen allemaal,
Jullie hebben even moeten wachten maar ja, in Orlando blijken we het nogal druk te hebben met al die pretparken.
De laatste dag Miami was inderdaad heerlijk en we hebben zelfs nog wat geshopt. Daarna op naar Orlando, eerst een alternatieve route maar die bleek vooral veel stoplichten te bevatten dus dat schoot niet op. We zijn dus alsnog de tolweg opgedoken en toen waren we er al snel. Orlando is volgens de meiden een Las Vegas voor kinderen. Zoveel pretparken bij elkaar, het is niet normaal. Verder weinig charme te bekennen maar he, met zoveel pretparken heb je geen charme meer nodig! We zijn uiteindelijk dag 1 naar Seaworld gegaan (daar schrijft Myrthe straks over) dag 2 naar Islands of Adventure (daar schrijft Marinde straks over) en naar de Wizarding World of Harry Potter) daar schrijft Ravelle over) en dag 3 naar Animal Kingdom geweest en daar schrijf ik een stukje over.
Animal Kingdom is een geweldige combinatie van attractiepark en dierentuin. Eerst leek het na alle geweld de dag ervoor in Universal een beetje matig maar wat is dit park charmant! Opgedeeld in verschillende delen zoals dat ook in Parijs het geval is. Je had Discovery Island met een prachtige boom waar van alles uitgehakt was, Asia waar je je echt in het verre oosten waande en waar een geweldig wilde rivier was. Dat kwam mooi uit want het was weer eens bloedheet. We zaten samen met een Amerikaanse familie in zo'n rond bootje, zij hadden allemaal plastic regencapes aan want stel je toch eens voor dat je nat wordt.... Uiteraard hebben wij alle golven water opgevangen voor ze zodat ze uiteindelijk toch geen capes nodig hadden gehad. Ze vonden ons erg grappig want we waren net een nieuwe soort pinguins. Op het moment dat je doorweekt raakt een gil en daarna allemaal tevreden roepen dat het zo lekker is om doorweekt te zijn...
Er waren ook bomen met van die lapjes stof erin, we konden ons alleen niet meer herinneren waarom dat zo is in het verre oosten.
Dan had je ook nog Dinoland, het leukste daar was een rit met een Jurassic park-achtige jeep door een land met dino's die ons uiteraard allemaal op wilden eten. Het leek eerst een beetje een kinderachtig ritje maar dat veranderde al snel...hemeltje...wat kunnen die meiden toch hartverscheurend gillen!!!
Het mooiste land was Afrika, met een mooie voorstelling van de Lion King en een safari. Met die safaritocht kom je zoveel wilde dieren tegen die allemaal prima verblijven hebben, echt geweldig.
Leeuwen, nijpaarden, neushoorns...ze waren er allemaal.
Uiteraard besloten we de dag met een fikse thunderstorm...we hebben de auto net niet droog gehaald dus dat betekent met deze wolkbreuk slippers uit en rennen door een warme regenwaterrivier.
Gelukkig hadden we gisteren in Universal regenponcho's gekocht dus we waren niet totaal doorweekt...hoewel dat met deze temperaturen ook niet uitmaakt. We misten toch nog een beetje het Disney gevoel dus we zijn lekker in Downtown Disney gaan eten en vandaag...op naar onze tussenstop Pensacola aan de Golf van Mexico. Een uur of 7 rijden zodat we morgen niet zolang hoeven op weg naar New Orleans.

• 27 Juli 2015 - 15:09

Nicole:

Hallo allemaal,

Het is zo leuk om jullie stukjes te lezen, bij een aantal dingen is het ook zoooo herkenbaar, heerlijk.
    Ook de foto's op facebook zijn geweldig, die Zweinstein foto's, zo gaaf, we moeten er echt weer een keer heen.
    Geniet er nog van :-)

XXX Nicole

• 27 Juli 2015 - 15:46

Oma Nelly:

he,wat een heerlijk verhaal,een prachtig park lijkt me heel diervriendelijk en zo lekker door de warme regen gerend,ook superleuk dat is lachen.
    lieve myrthe,ravelle en marinde ik verheug me al op jullie verhalen.
    en peter..............\vraagteken\.haha
    allemaal alvast veel plezier in new orleans veel liefs en dikke kus.

p.s.die berg jonge diertjes,wat zijn voor beestjes.

• 27 Juli 2015 - 16:02

Manon:

Leuke belevenissen! En zeker mooie foto's erbij. Ik ben benieuwd naar de andere verhalen van de meiden. Grappig dat jullie op zich een attractie vormden voor de Amerikanen ;-). En warme regen is toch werkelijk prettiger dan de koude regen die thuis valt, maar dat vinden jullie vast ook! Goede reis en veel plezier in New Orleans.

X Manon

• 27 Juli 2015 - 19:51

Anja:

Ach, warme regen altijd beter dan die herfst die hier door de Wijk raast...... Gelukkig geen boom op je huis.... Op naar New Orleans, de stad vd jazz! Veel plezier daar!