Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

06 Augustus 2015 | Canada, Niagara Falls

Sommige bestemmingen in zo'n reis ken je al van alle verhalen, foto's en films. Dit geld zeker ook voor de Niagara Watervallen, iedereen heeft er wel eens foto's van gezien of mensen gesproken die er zijn geweest. Dan maak je er in je hoofd een voorstelling van en ben je bang dat de werkelijkheid tegenvalt.
Na een voorspoedige reis van de Amish Boerderij naar de grens van Canada.. daar hield de tom ermee op, we hebben kaarten van de VS niet van Canada. Gelukkig had Brigitte een hotel geboekt wat 150 meter van de grens ligt, dat lukt nog wel zonder Tom;-)
Zo zaten we ineens in een giga luxe Sheraton at the falls in Canada, met uitzicht op de watervallen... Wij hoopten allemaal op een kamer op de 20e verdieping. Dat werd dus de 3e.. Hebben we dan wel een mooi uitzicht? Nou dat hebben we, echt fantastisch om uit je bed door het raam naar die enorm plons water te kijken die maar stroomt en valt. In de grootste van de 3 watervallen komt iedere minuut 169000m3 water naar beneden wat dan 60 m valt. We waren laat dus gingen Brigitte en ik even op eten jacht nadat we de auto in de parkeergarage hadden gezet ( $15 per nacht goedkoper dan valet) Dan kom je terecht in een kermis wat het midden houdt tussen Las Vegas, lloret de mar en Disney Village.. ongelooflijk wat je daar allemaal ziet.
We hebben het eten meegenomen naar de kamer en voor het raam met open mond ( vanwege de watervallen) gegeten.
De volgende dag hebben we de watervallen goed bekeken en zijn we wandelend terug gegaan naar Amerika voor een tochtje met de Maid of the mist.. Hilarisch met blauwe smurfen capejes tegen het water zo dicht mogelijk bij de waterval. Door de enorme hoeveelheid water die valt ontstaat er een soort van storm waarin je uit je capeje klappert en er een muur van water over je heen komt. De ingredienten voor een hoop lol.
Later nog gezwommen op 7 hoog met uitzicht op de waterval en s'avonds de gekte in voor souvenirs en een froyo. De verlichte watervallen in de avond vielen een beetje tegen na al het natuurgeweld van overdag...
De Niagara Falls hebben alle verhalen overtroffen en ons betoverd.

Gr, Peter

• 08 Augustus 2015 - 10:46

Manon:

Ik vind die foto van de Coca Cola vrachtwagen ook een prachtige cultuur weergeven ;-)! Mooi verslag, Peter. Ik kan mij helemaal voorstellen dat dit natuurgeweld prachtig en overweldigend is. Lijkt mij wel spannend om in een boot zo dicht bij de waterval te zijn.

• 08 Augustus 2015 - 16:49

Oma Nelly:

wat een enorme belevenis je voelt gewoon gewoon de oerkracht van het water en
    dan in een boot zo dichtbij te komen echt fantastisch en zo goed geschreven peter.
    ook fijn dat jullie zo'n mooi uitzicht vanuit jullie kamer hadden.
    lux hoor om zo je maaltijd te nuttigen.
    en dat dat jullie het naar de zin hadden is duidelijk op de foto's te zien,heerlijk.
    heel veel liefs van mij uit beverwijk ,janneke,siepie, en muis koesteren zich
    in het zonnetje en daar krijgen jullie heel veel kattekopjes van en van mij......
    heeeeeeeeeeeele dikke knuffels.

• 10 Augustus 2015 - 08:58

Sabrina:

Bijzonder om het in het echt te zien. De kermis er om heen brengt me bij de gedachte die ik afgelopen veel heb gehad: vakantie is een merkwaardig fenomeen. Zijn jullie zo langzamerhand niet uitgeput van alle indrukken? Kan er nog meer bij? Of zitten jullie nu vol?