Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Morgen gaan we van de radar bij de Amish (geen internet en geen idee of we telefoonbereik hebben) dus vandaag nog een verslag over ons bezoek aan Washington DC.
Marinde was 1 augustus jarig en die dag reden we vanuit Roanoke in een paar uur door de Great Smokey Mountains naar Washington. Myrthe controleerde nog even de kamer voor we weggingen want daar is ze heel goed in. "Niets vergeten!" roept ze terwijl ze de kamer uitloopt......zonder haar koffer :-)
Marinde gaat later nog een verslag maken over haar verjaardag dus daar ga ik niets over verklappen. Op 2 augustus (gisteren) gingen we met de trein/metro richting Washington...hoefde Peter niet te rijden.
Op zich relaxed maar wel heel tijdrovend die metro! Daarna zijn we op de hop on - hop off gesprongen en hebben we een rondje Washington gedaan. Ik denk dat er over een week nog steeds plasjes water liggen waar we zaten, nooit geweten dat je benen zo goed kunnen zweten...de rest ook trouwens!
Maar met een lekkere Starbucks in de hand was het prima vol te houden. Bij Arlington zijn we eruit gegaan, dat was wel erg indrukwekkend. Een begraafplaats voor alle veteranen en hun gezinnen. Kennedy ligt er ook begraven bij de eeuwige vlam, op een heel heel heet plekje. Het was mooi en indrukwekkende maar gelukkig niet zo verdrietig als in Normandie. Daar lagen zoveel onbekende jongens zo ver van huis, jongens die nog lang niet dood hadden mogen gaan. In Arlington liggen ook heel veel mensen begraven die niet door de strijd zijn omgekomen. Dat maakt het toch minder beladen.
Verder met de bus richting het Witte Huis en toen we daar aankwamen tadaaaa......kwam Obama ook aan. Een paar helicopters landden achter het huis...heel veel Secret Service dus een hele toestand maar wel erg leuk om te zien! Tja, er zijn al 4 Amerikaanse presidenten vermoord dus ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig zijn maar het is toch allemaal ietwat hysterisch van nuchter Hollands perspectief. Was wel leuk voor mijn collectie foto's van de verschillende politiekorpsen want de Secret Service wilde ik nog wel hebben. Ik had vandaag ook nog twee FBI auto's want we stonden vlak bij het hoofdkantoor van de FBI geparkeerd!
De warmte blijft toch wel lastig om mee om te gaan want we lekken van alle kanten en het is geen hele dag vol te houden. Vandaag zijn we dus maar een museum in gevlucht. We hebben er bijna niets bekeken maar wel even lekker geluncht en vooral veel gedronken...het staat wel lekker cultureel in ons dagboek :-)
Vanmorgen waren we dus weer met de auto de stad in gegaan, dat duurt namelijk maar een kwartiertje terwijl de metro er een uur over doet. Parkeergarage in het centrum en toen we daar eenmaal een plekje hadden konden we de lift naar boven niet meer vinden! Gelukkig zijn er altijd supervriendelijke Amerikanen die je dan te hulp snellen, Hij wist niet hoe snel hij zijn auto uit moest komen om ons te redden!
De terugweg duurde iets langer dan een kwartier, het was namelijk best druk...en we stonden ook te wachten op een uitvoegstrook...achter een hele rij geparkeerde auto's dus daar ging echt geen beweging in komen :-)
Al met al, Washington is een verrassend prachtige stad. Er is heel veel in de stijl van het oude Italie en de Grieken gebouwd en laat ik nu heel dol zijn op die klassieke bouwstijl. Dat had ik echt nooit verwacht in Amerika te vinden. Overal vind je belerende teksten, monumenten en herdenkingsplekken. Het moet gezegd worden, de Amerikanen zijn gul met hun adoratie van hun helden. Ook hier is weer duidelijk de enorme trots voelbaar die de Amerikanen hebben voor hun land, mooi om mee te maken.
Het leukste gedeelte van Washington vind ik de wijk Georgetown, charmant en met superleuke huizen waar bijna iedereen wel in zou willen wonen.
Washington lijkt ook een rijke stad, we hebben weinige bedelaars en veel goedgeklede mensen gezien en we hebben heerlijke dagen gehad. Ik zag vandaag dat het bij de Niagra Falls 24 graden is, we kunnen niet wachten om daar naar toe te gaan maar eerst op naar Gettysburg en daarna naar de Amish!

  • 04 Augustus 2015 - 15:47

    Oma Nelly:

    hoi lieve allemaal
    ik heb me steeds afgevraagd wat de hop`on hop`off was maaaaar nu weet ik het,
    en wat leuk van obama dat hij gewacht heeft met thuiskomen zodat jullie het
    konden zien,spectaculair hoor.
    leuke foto's en ook mooi en lief,washington lijkt me een mooie stad,maar ik hoop
    dat jullie het nu wat koeler krijgen en volgens mij bakken de amish heel
    lekkere taarten dedede.
    let goed op de koffers en het invoegen,dat was echt ,echt grappig.
    veel lieve katteknuffeltjes en van mij dikke xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Actief sinds 21 Mei 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13329

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Here we go again!!

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Amerika

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Turkije

Landen bezocht: