New Orleans-Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu New Orleans-Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

New Orleans-Memphis

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Memphis

Hi allemaal, we zijn er nog hoor! Terwijl we in de auto richting Nashville zitten typ ik het reisverslag van de afgelopen dagen. Ik heb nog ruim 2,5 uur dus het wordt een lang verslag :-).

Eerst New Orleans, geweldig charmante stad met prachtige smeedijzeren balkons, mooie huizen en de Mississippi rivier. Ook een stad vol tegenstellingen, veel armoede, zwervers en een constante urinelucht. Het hotel ligt vlakbij Bourbon Street in de French Quarters dus dat kon niet mooier, alles op loopafstand. Eerst in de avond een hapje eten bij een restaurantje op Bourbon Street. Geweldige lokale gerechten en de beste hamburgers die Peter en Myrthe ooit geproefd hebben. Daarna een wandeling langs de Mississippi waar de volledige lokale politiemacht opgetrommeld leek voor een verdwenen zwemmer. Kustwacht, duikers, helikopters, alles stond paraat maar helaas werd hij niet gevonden.
Na een korte shopsessie bij Forever 21 gingen we het muzikale avontuur op Bourbon Street opzoeken. Daar viel vooral op dat de meeste kroegen +21 waren dus dat was vergeefse moeite. Vanaf de smeedijzeren balkons gooiden de mensen allemaal kettingen naar beneden. Ik dacht nog even de oorsprong van het gezegde "een meisje versieren" te hebben gevonden maar nee hoor, bij navraag bleek het geen enkele betekenis te hebben. Beladen met kettingen keerden we terug naar het hotel om de volgende dag richting Memphis te vertrekken.
Memphis is de "hometown" van Elvis Presley en een echte muziekstad met zijn eigen Walk of Fame. Ons hotel was recht tegenover het Peabody hotel waar 's ochtends om 11.00 uur de eendjes naar beneden komen om in de hotelvijver te zwemmen tot 17.00 uur. Uiteraard kwamen wij na 17.00 uur aan en we vertrokken de volgende ochtend voor 11.00 uur dus we hebben geen eend gezien!
We zijn 's avonds nog Bealstreet overgegaan, enorm veel motoren dus er was buiten bijna geen muziek te horen. Daarnaast was het zo gruwelijk heet dat we snel een kroeg zijn ingedoken waar een band vreselijk zijn best stond te doen.
Er werd ook veel gegeten en we hebben echt stomverbaasd en onbeschaamd twee Amerikanen aan staan kijken die een gigantisch stuk vlees naar binnen aan het werken waren, maar dan ook echt gi-gan-tisch!!!
Ik vond het sfeertje in Memphis leuker dan in New Orleans dat toch meer richting kermis gaat. Memphis doet wat authentieker aan.
Vanochtend richting Nashville maar eerst nog even bij Elvis langs. Nu zijn we geen van allen Elvis fans dus we hadden geen hoge verwachtingen, behalve dan een gigantisch groot huis.
Alles was op zijn Amerikaans geregeld, je koopt kaartjes en dan moet je vervolgens minimaal een uur wachten op een busje die je naar de overkant van de Elvis Presley Boulevard rijdt.
Graceland was veel kleiner dan we hadden gedacht maar er zat zoveel liefde in dat huis. Elvis heeft het op 22-jarige leeftijd gekocht en ging er wonen met zijn oma en ouders. Hij had altijd beloofd dat hij hun een goede en onbezorgde oude dag zou bezorgen en dat heeft hij gedaan! Het huis heeft heel veel verschillende ruimtes maar is qua grootte nergens overdadig. Het is uiteraard gedateerd maar toch zie je dat er door veel mensen in geleefd is. Heel eerlijk gezegd ben ik nu een grotere Elvis fan dan vanmorgen, volgens mij was het een prima man met zijn hart op de juiste plek! Hij steunde heel veel doelen en was nooit te beroerd om mensen te helpen. Toen hij een meisje een sjaal gaf tijdens een optreden en er een andere fan mee vandoor ging, gaf hij het ontroostbare meisje zijn eigen ring. Leuke compensatie!
En nu...op naar Nashville. Daar gaat Peter een stukje over schrijven!


  • 31 Juli 2015 - 05:11

    Brigitte Veth:

    Hi mam, ik heb ook sombere gedachten over het trainen van Siep, Muis en Janneke. Volgens mij zijn het veel te veel diva's!!!
    En Sander, kijk eens bij de snelwegfoto van dit verslag....dan weet je waar wij het onderweg over gehad hebben want het lijkt echte ontzettend op....precies!!!
    Manon, wees niet bang, er zit geen alligator in onze koffer verstopt :-)
    En Nina, Swirls zijn inderdaad mijn favoriete ijsjes in Nederland maar die heb ik hier nog niet gezien.
    Ramon, we zijn uit de thunderstorm zone!!!...ik ga slapen welterusten!!!

  • 31 Juli 2015 - 09:06

    Manon:

    Wat een leuke verslag weer! Geweldig dat de meiden al die kettingen hebben gekregen. Op de foto zag het er uit alsof ze zich net te buiten waren gegaan in een foute winkel. Ha ha ha. Ook fijn om te horen dat er geen alligator mee naar Nederland gaat ;-). Ook ik ben geen groot Elvis fan, maar ik begrijp dat jullie respect toeneemt na alles wat je over hem te horen hebt gekregen. Hoe is het weer nu bij jullie? Nog steeds zo warm, of is het wat milder? Ik heb van mam begrepen dat ze een skype-date heeft staan om jullie te spreken en Marinde te feliciteren, dus daar ga ik mij vandaag in verdiepen. Veel plezier!
    Dikke kus, Manon

  • 31 Juli 2015 - 09:27

    Karin Broekman:

    Heel leuk om de verslagen te lezen. Zo geniet ik nog ff lekker met jullie mee. Heel herkenbaar ook. New Orleans vond ik n prachtige stad en geweldig met al die bandjes op straat maar s avonds werd t n gekkenhuis... Memphis was veel relaxter s avonds en Graceland had ons ook enorm verrast!
    Blijf lekker genieten.....

  • 31 Juli 2015 - 12:39

    Sabrina:

    Gaan we naar de Elvis strandtent op Terschelling aan het eind van de vakantie! Zwijmelen bij zijn vroege nummers :)

  • 31 Juli 2015 - 15:02

    Brigitte Veth:

    Hi Manon, skypedate is prima, we hebben morgen 6 uur tijdsverschil dus als het bij ons 9 uur is, dan is het bij jullie 15.00 uur, gaat dat lukken? Kunnen we even skypen voor we vertrekken richting Washington.
    Als je bij de skypenaam myrthe veth in typt moet het lukken...denk ik want ik heb er ook geen ervaring in :-)


  • 31 Juli 2015 - 15:27

    Oma Nelly:

    hoi lieverds, wat maken jullie toch veel moois mee,zoals het gooien van de kettingen,
    heb ik ook nog nooit van gehoord.
    maar mochten jullie een boekje uit willen geven van alle leuke,humoristische verslagen
    en de foto's natuurlijk dan wil ik mij graag inschrijven,yes.
    spreek jullie weer gauw en allemaal xxxxx.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Actief sinds 21 Mei 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 13322

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Here we go again!!

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Amerika

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Turkije

Landen bezocht: