Wizarding World of Harry Potter/Seaworld/Islands - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu Wizarding World of Harry Potter/Seaworld/Islands - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

Wizarding World of Harry Potter/Seaworld/Islands

Door: Ravelle - Myrthe Marinde

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

The Wizarding World of Harry Potter was supercool. Het is een landje dat hoort bij Universal. Het is verdeeld over de 2 Universal parken: Universal studio's en Islands of Adventures en je kan tussen de 2 landjes reizen met de zweinstein express (daarvoor heb je wel park to park tickets nodig en die zijn erg duur, maar ach ik ben nou eenmaal een duur kind ;-) ).

We begonnen in het gedeelte dat in Islands of Adventures lag. Het Harry Potter land zag er echt geweldig uit. ze hadden Zweinstein nagebouwd en Zweinsveld en alles klopte tot in het kleinste detail. Er waren andragora's (de planten die eruit zien als baby'tjes en verschrikkelijk beginnen te krijsen als je ze uit de pot haalt) in een etalage van een planten winkel en als je naar de wc moest kon je het geluid van jammerende Jenny horen in de toiletten. Je kon zelfs boterbier kopen (supervies, maar het gaat om het idee).

Je kon ook in Olivanders toverstokken winkel. Die winkel was al een attractie op zich. Als je binnen kwam zag je overal toverstokken opgestapelt liggen en het zag er precies zo uit als in de boeken. er begon een vrouw te praten met een engels accent en ze vertelde dat zij nu de toverstokken winkel runde en natuurlijk werd ik weer gekozen om naar voren te komen zodat ze een toverstok voor mij kon vinden (, want ja eigenlijk ben ik altijd de pineut met dit soort dingen) Ze gaf me toverstokken en spreuken om te zeggen (die ik natuurlijk als echte harry potter fan al wist dus dat scheelde weer), maar bij mijn Wingardium Leviosa en Accio ladder, kwam er niks naar me toe en zweefde er al zeker niets in de lucht. In plaats daarvan stortte de halve winkel in elkaar in de poging om de perfecte staf te vinden. Wonder boven wonder vond ze uiteindelijk de goede staf, maar het sprookje eindigde al snel toen we bij het winkel gedeelte aankwamen en we erachter kwamen dat een staf ZO'N 40 DOLLAR KOSTTE!!! Ik heb nu dus nog steeds geen staf en dat vind ik wel jammer, want wat heb je er nou aan om alle spreuken te kennen als je geen staf hebt.

Ook de attracties waren supercool. We gingen in een attractie waarin je in een karretje zweefde en je de hele Harry Potter ervaring op Zweinstein kreeg. Zwerkbal, dementors, gigantische spinnen alles zat erin en in de tussentijd werd je alle kanten op geslingerd, maar alles was zo goed gemaakt dat zelfs de wachtrij al een attractie op zich was. Lopen door het Kasteel. Langs Perkamentus zijn kantoor (inclusief een holografische perkamentus. Een klaslokaal waar Ron, Harry en Hermelien waren en het spontaan binnen begon te sneeuwen. Het was echt geweldig.

Er was ook een achtbaan waar ik (natuurlijk) niet in ben geweest, maar Myrthe en Marinde zeiden dat het de snelste achtbaan was waar ze ooit in waren geweest.

Daarna gingen we met de Zweinstein Expres naar het landje in Universal Studios. De trein was geweldig. Je zat in precies zo’n coupe als in de film. En als je uit het raam keek zag je niet de echte buitenwereld, maar een levensechte projectie waarmee je de reis maakte vanuit Zweinstein naar London met een Hagrid die je uitzwaaide . Ook zag je bij langs de coupe allemaal mensen lopen en een karretje met toversnoepjes en je zag Harry, Ron en Hermelien praten.

In het andere gedeelte lag Londen (met platform 9 ¾ :-D) en de wegisweg. Ook dat was weer geweldig gemaakt. Je had zelfs de lekke ketel en de fopwinkel van de tweeling Fred en George (compleet met nosebleed nougat en andere rare snoepjes). Ook was er de bank met een gigantische draak er bovenop. In die bank was er een attractie gedeeltelijk achtbaan en gedeeltelijk 3D en ik was wonderlijk genoeg bereid er in te gaan, maar toen we er bijna waren ging hij helaas kapot. Dat was echt balen, maar gelukkig was de wachtrij wel weer supermooi. Je liep echt door de bank langs allemaal trollen die hun geld zaten te tellen en we hebben nog nooit zulke goede poppen gezien.

Later gingen we weer terug met de Zweinstein express en we kwamen tijdens de rit nog een paar dementors tegen wat ook super cool was.

The Wizarding World of Harry Potter was echt geweldig en ik heb nog nooit een zo goed gedetailleerd park gezien.

SeaWorld

Op de eerste dag van pretparken in Orlando zijn we naar SeaWorld gegaan. Het koste veel discussie om naar dit park te kunnen, omdat mama en Ravelle een documentaire hadden gezien waarin te zien was dat de dieren het daar niet goed hadden. Later bleek die documentaire niet helemaal echt te zijn en konden we dan toch naar SeaWorld toe.

We zijn de dag begonnen met een achtbaan die Manta heet. In deze achtbaan lig je op je buik tijdens de rit en heb je het gevoel dat je zweeft als een rog. Dit wilde iedereen behalve Ravelle natuurlijk graag ervaren. We gingen dus meteen in de rij staan en waren binnen 5 minuten al aan de beurt.

Dat er zo’n korte rij stond kwam heel goed uit want toen konden we meteen door naar de dolfijnen show. Dit was een erg leuke show die niet alleen om dolfijnen ging, maar ook om acrobatiek en er vlogen zelfs allemaal papagaaien over de tribune.

Toen de dolfijnen show afgelopen was gingen we naar de show Pets Ahoy. In deze show waren honden, katten, ratten, een stinkdier en een varken de ster. We waren allemaal erg verbaasd dat die katten zo goed naar de trainers luisterden, al hadden sommige katten er wel wat moeite mee. Toch leek het ons wel leuk als Siepie, Janneke en Muis ook zo goed naar ons zouden luisteren.

Inmiddels waren we zo oververhit dat we wel erg zin hadden om nat te worden, dus we gingen bij de orka show in de soak zone zitten om lekker af te koelen. Nou dat was dus de slechtste soak zone die we ooit hebben meegemaakt. Geen druppeltje water heeft ons bereikt. De show was wel erg indrukwekkend en mooi.

Nadat we een ijsje hadden gegeten vonden we wel dat het weer tijd was voor wat actie. Papa, Marinde en ik gingen in de rij staan voor de Kraken. In de rij hoorden we al snel dat ze technische problemen hadden maar dat het snel opgelost zou worden. Na daar heel lang gewacht te hebben zijn we toch maar uit de rij gegaan en wat gebeurt er als je uit de rij gaat ? Precies, dan doet de achtbaan het ineens weer. We zijn toen opnieuw in de rij gaan staan en het was een erg leuke achtbaan.

Toen we uit de Kraken kwamen hebben we wat gegeten en daarna zijn we naar de zeeleeuwenshow gegaan. De otter die we in deze show zagen vonden we stiekem veel leuker dan de zeeleeuwen.

Er was in SeaWorld ook nog een Beluga te zien, dit is een soort witte walvis. Maar toen we bij het verblijf aankwamen hadden ze zich verstopt en konden we ze dus niet zien. Toen we een tijdje stonden te wachten konden we ze alsnog zien en ze waren echt heel schattig.

Marinde en ik konden alleen niet te lang bij de Beluga blijven hangen want wij moesten natuurlijk nog een keer in de Manta. In de wachtrij van deze achtbaan waren hele mooie aquaria te zien maar wij stonden steeds niet stil bij een aquarium ☹

Na het laatste ritje in de Manta was het tijd voor nog een orka show. Dit was de afsluiting van de dag en het was lekker overdreven met vuurwerk en muziek. Na deze show zijn we naar de auto gestrompeld en naar het hotel gereden.

XXX Myrthe

Islands of edventure/universal orlando

Vandaag is het mijn dag dedededede!!!!
Op naar islands of endventure/universal orlando!
Na een korte rit waren we in universal’s islands of endventure
Waar we gelijk in de spiderman gingen dit leek eerst niet zo eng maar ravie myrthe en ik vonden het toch erggg spannend eigenlijk al vanaf spiderman op t karretje ging zitten in de eerste 5 seconden maar hoe hard we ook gilden we vonden het supercool en gingen gelijk nog n keer na de spiderman besloten papa myrthe en ik in de hulk te gaan die ook supercool was daarna besloten we naar t harry potter gedeelte te gaan maar onderweg besloten we dat wat afkoeling wel fijn zou zijn dus gingen we naar ripsaw fals een grappige splash met zoals ravie t zou zeggen: veel van die nare gevoelens in je buik(kriebels). Ravie vond de splash niet zo leuk en daarna gingen we kletsnat naar kamp juressic nog n splash deze vond ravie ook al niet leuk (k snap er niks van)
Na t harry potter gedeelte gingen we naar universal waar we wat aten en in de men in black gingen een soort buz lichtyear maar dan hysteriser ergg leuk we besloten nu naar de e.t te gaan een soort peter pan’s flight echt schattig maar nu op naar disaster waar we onze eigen ramp film gemaakt! En nu op naar island of endventure om naar de bomen van the lorax te bekijken daarna nog even naar the cat in the hat een soort sneeuwwitje maar dan niet doodeng maar schattig en nu nog een keer in de hulk als afsluiting en dat was mijn dag dedededededede!!!!

XxX Marinde

• 29 Juli 2015 - 07:40

Karin Broekman:

Heel leuk geschreven meiden!! Blijf lekker genieten daar he? Groetjes Karin

• 29 Juli 2015 - 08:48

Anja:

Jullie krijgen voor leuk schrijven van mij een 10!

• 29 Juli 2015 - 16:19

Oma Nelly:

wat een heerlijke verhalen,lieve schatjes ga zo door.
    ondertussen zal ik proberen muis,janneke en siepie te trainen,al zie ik het somber in.
    ze willen wel luisteren maar alleen als ze het zelf willen,dus nou ja.
    wel krijgen jullie veel katteknuffeltjes ,ze gaan goed en vermaken zich wel.
    allemaal dikke kus van mij .xxxxx.