John Pennekamp National Park - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu John Pennekamp National Park - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Brigitte Veth - WaarBenJij.nu

John Pennekamp National Park

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Key Largo

Hallo allemaal!
Even eerst jullie vragen beantwoorden, de schattige diertjes zijn rivierotters en waren inderdaad superlief (als je geen visje bent)!
En nee, we eten geen Lord of de Rings acteurs op, een FroYo is een Frozen Yoghurt ijsje. Die koop je hier in een superleuke winkel waar je alles zelf mag doen, ijsje tappen, allerlei toppings en sauzen erop. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt en het is voor Marinde niet snel gek genoeg, die had meer toppings dan ijs!!!

We zijn gisteren naar Key Largo geweest. Beetje op de gok, gaan we de bruggen over en zo ja hoever? Gaan we met de glass bottom boot of gaan we snorkelen? Eerst maar door downtown Miami naar Key Largo....dat duurt uuuuuuuren, mijn hemel wat een verkeer en zoveel stoplichten!
Wel leuk om te zien, het lijkt een beetje op New York met al die wolkenkrabbers maar dan is het een tropische versie met allemaal palmbomen.

Key Largo is het eerst eilandje onder Florida dus we hadden de eerste brug al gehad, aan de rest zouden we ook niet meer toekomen. Toen we aankwamen bij John Pennekamp National Park (lekker Hollandse naam) bleek dat de glass bottom boat stuk was dus toen hebben we Myrthe overgehaald om te gaan snorkelen.
Er komen namelijk barracuda's voor en murenen en tataaaa....verpleegstershaaien en die zijn best groot. Helemaal voor Myrthe die eigenlijk voor alle vissen bang is :-)
Maar ja, het was weer bloody hot en er was in 50 jaar nog nooit iets gebeurd dus zelfs Myrthe wilde de boot wel op en het water in.
Na een boottocht van 40 minuten kwamen we aan bij het koraalrif waar we gingen snorkelen. Na een instructie van de divemaster konden we plonsen. Ik houd toch zo van deze watertemperaturen, niets doorkomen...gewoon heerlijk comfortabel.
Peter hield Marinde in de gaten en Myrthe werd aan twee kanten beschermd door Ravelle en mij, wij zouden die haaien wel even wegjagen voor Myrthe.
Uiteraard geen haai gezien!! Wel prachtig koraal en geweldig veel vissen.
Toen we een barracuda spotten ging Myrthe ook zowaar kijken, maar toen het beest eng naar haar keek ging ze er snel weer vandoor. Maar zo bleef wonder boven wonder in het water en ze vond het leuk!
Verder een overvloed aan doktersvissen, papagaaivissen in de prachtigste kleuren en we hebben uiteindelijk drie barracuda's gezien. We hadden een geweldige dag daar en zo op het water was de temperatuur heerlijk.
Vandaag gaan we naar het strand (voor de laatste keer in Miami) en nog een Froyo scoren. Misschien een beetje shoppen op de boulevard want morgen verlaten we Miami en gaan we richting Orlando!
Allemaal een mooie dag!
XBrigitte

• 22 Juli 2015 - 18:48

Ramon:

Thunderstorms!

• 23 Juli 2015 - 16:04

Oma Nelly:

hoi lieve allemaal
    wat dapper van myrthe om te durven snorkelen en van jullie om haar te beschermen.
    peter en marinde zullen ook wel in de buurt zijn gebleven,maar 't was vast een prachtige
    ervaring.eigenlijk vindt ik murenen ook doodenge vissen.
    jullie zijn nu vast onderweg naar orlando en ik hoop maar dat de hitte meevalt en dat jullie
    je vooral te goed hebben kunnen doen aan heeeeeeel veel toppings en een frosty erbij.
    ik kijk al weer uit naa r het het volgende verslag.
    kattekopjes van jullie drie tevreden katjes en heel veel liefs van mij.

• 23 Juli 2015 - 16:31

Sabrina:

He Myrthe, ik heb ook liever een Ba-co-met ijs dan een Bar-ra-cud-da.
    Lekker zeg, dat het zeewater speciaal voor Ravelle op temperatuur is gebracht :)
    niks geen bibber en ik heb het altijd koud gevoel
    Wij vertrekken morgen, dus als ik ff niet reageer is het niet omdat ik het niet leuk vind om te lezen, maar omdat het internet in onze gite in Mielan/Marciac niet optimaal is ;).
    Veel plezier in Orlando en niet te misselijk worden van onderste-achterste-voren-op-je-kop hangen, dat vindt ForYo niet zo leuk!

• 24 Juli 2015 - 19:56

Ninna:

Ik geef Myrthe gelijk, dood eng al die beestjes ;-) Haha. Veel plezier nog en genieten van jullie Froyo.
    Ps. Een Swirl is ook héééééééél lekker en ideaal voor Marinde; je mag heel veel toppings uitkiezen :-)
    Have fun! xxx